CALL CENTER LOKALNE CZY PRACA ZDALNA?

Istnieją 3 możliwości usytuowania Call Center:

  • wewnątrz firmy,
  • na zewnątrz firmy,
  • wykorzystując pracę zdalną.

Którą opcję preferujesz?

Z punktu widzenia firmy jest najlepiej, jesli Call Center znajduje się w pomieszczeniach firmowych, ale nie zawsze jest to możliwe. Pomieszczenia powinny mieć odpowiednią akustykę więc usytuowanie ich w open space z innymi stanowiskami biurowymi to kiepski pomysł!

Dlaczego? Ponieważ telemarketerzy będą zakłócać pracę innym pracownikom. Pamiętaj, że telemarketing lubi ciszę, więc jeśli nie da się w firmie wygospodarować odpowiedniej powierzchni biurowej na potrzeby Call Center, należy rozważyć wynajęcie pomieszczeń poza siedzibą firmy. Budując call center na zewnątrz, zwróć uwagę na możliwości komunikacyjne, tak aby łatwo było dojechać do centrali firmy, jak również zadbaj o dobrej jakości łącze internetowe.

O czym jeszcze musisz wiedzieć?

Jeśli połączenie z Internetem jest słabej jakości, System Call Center w chmurze będzie miał problem z realizacją połączeń i należy zainstalować System Call Center na serwerze zlokalizowanym na miejscu.

Ciekawym rozwiązaniem może być zbudowanie wirtualnego Call Center - dzięki temu telemarketerzy pracują z domu (home-working), a firma mimo braku odpowiedniej powierzchni biurowej ma zapewnioną obsługę Call Center i oszczędza konkretne kwoty.