Co daje call center w chmurze?

Chmura obliczeniowa stała się powszechnym zjawiskiem w naszym życiu. W wielu przypadkach nawet nie wiemy, że jesteśmy jej klientami. Przykładowo: mając skonfigurowanie backupowanie danych kontaktowych na swojej komórce, używając dysku google czy dropboxa używasz chmury obliczeniowej. Migracja coraz większej ilości usług lokalnych do chmury obliczeniowej staje się faktem. Jeszcze kilka lat temu pojawiały się dylematy: lokalnie czy w chmurze. Dzisiaj pytania te zdają się naturalnie milknąć.

Abstrahując od rozważań technologicznych, popularność rozwiań chmurowych ma naturalne uzasadnienie ekonomiczne. Co daje nam zastosowanie systemu call center w chmurze?

  • Minimalizacja kosztów wejścia - brak potrzeby inwestycji w sprzęt serwerowy. Kupujesz usługę w miesięcznym abonamencie i możesz z marszu zaczynać pracę.
  • Szybki start  - jak wyżej, zamawiasz i od razu możesz korzystać. Nie ma potrzeby instalacji, która w przypadku rozwiązań serwerowych trwała od kilku dni, nawet do kilku miesięcy.
  • Możliwość przetestowania - wielu dostawców usług w chmurze daje możliwość przetestowania oprogramowania, jeszcze przed opłaceniem pierwszego abonamentu. Możesz dzięki temu przetestować rożnych dostawców i wybrać system call center, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
  • Minimalizacja zasobów - jedyne zasoby jakie musisz posiać, aby używać systemu call center w chmurze to komputer, słuchawki z mikrofonem i internet.
  • Elastyczność - chmura umożliwia udostępnienie oprogramowania w formule SaaS (Software as a Service), czyli płacisz dokładnie za to czego używasz. Dowolnie możesz zarządzać zarówno poszczególnymi funkcjonalnościami jak i ilością potrzebnych w danym momencie stanowisk.
  • Zdalny dostęp - system call center udostępniony w chmurze obliczeniowej dostępny jest z dowolnego miejsca. Na dobrą sprawę z oprogramowania możesz korzystać w biurze, w domu, samochodzie, pociągu czy na plaży. Wystarczy stacja robocza i internet.
  • Bezpieczeństwo - obecne systemy chmurowe, zabezpieczone na wielu płaszczyznach. Z jednej strony wykorzystywane są zabezpieczenia technologiczne, z drugiej przepisy dotyczące ochrony danych osobowych wymagają wdrożenia polityki bezpieczeństwa informacji i dbania o przestrzeganie związanych z tym procedur.

Systemy call center w chmurze są obecnie najłatwiejszym, najszybszymi i najtańszym sposobem zbudowania call center. Ty zapewniasz jedynie odpowiedniej jakości łącze internetowe i stacje robocze telemarketerów wyposażone w słuchawki, natomiast dostawca oprogramowania całą resztę. Niezależnie czy zatrudniasz jednego czy kilkudziesięciu telemarketerów, Twoje call center może od dzisiaj zacząć pracować bardziej efektywnie, wykorzystując profesjonalne narzędzia w chmurze.