O pracy telemarketera słów kilka

Wiele młodych osób decyduje się na pracę w call center w celu zarobienia swoich pierwszych, własnych pieniędzy. Z czym wiąże się praca telemarketera?

praca telemarketera w call center plusy i minusy

Z pewnością pozwala rozwinąć wiele przydatnych umiejętności, takich jak odporność na stres czy  zdolność do pracy w grupie.

Rozmowy z klientami rozbudowują zarówno pewność siebie jak i pokorę, a także poszerzają kompetencje z zakresu metod sprzedaży i technik perswazji. Praca w call center rodzi szanse na awans a nawet karierę zawodową.

Praca konsultanta telemarketingowego ma również swoje wady. Przede wszystkim jest dosyć niewdzięczna - reakcje klientów nie zawsze są pozytywne i nierzadko zachodzi konieczność radzenia sobie z nerwową atmosferą na linii. Takie sytuacje generują stres i mogą skutkować szybkim wypaleniem w zawodzie telemarketera.

Należy również wspomnieć o wpływie  praca w call center na zdrowie. Siedzący tryb życia niszczy kręgosłup a wypowiadanie tysięcy słów dziennie nie pozostaje obojętne dla krtani i strun głosowych.

A więc praca telemarketera ma wiele plusów i minusów, które należy przeanalizować i skonfrontować z cechami własnego charakteru i predyspozycjami zawodowymi przed zdecydowaniem się na podjęcie pracy.