Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt

RODO w call center - administrator danych osobowych

14.08.2018

RODO w call center

Jak zwykle, analizując poszczególne zakresy zagadnień RODO, warto zacząć od oficjalnej definicji. I tak, w unijnym rozporządzeniu możemy przeczytać że:

Administrator oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Jeżeli cele i sposoby takiego przetwarzania są określone w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego, to również w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego może zostać wyznaczony administrator lub mogą zostać określone konkretne kryteria jego wyznaczania.

administrator danych w call center, rodo

Najprościej rzecz ujmując, Administratorem Danych Osobowych (inaczej ADO) jest właściciel danych. Jak tylko zaczynasz przetwarzać dane osobowe, z automatu stajesz się ADO. Sytuacja oczywiście dotyczy firm i działalności gospodarczych, w ramach prowadzenia działań zarobkowych, ponieważ przetwarzając dane osobowe na użytek osobisty RODO nas nie dotyczy.

Przyjmując za pewnik, że każde call center to firma, i w każdym call center przetwarzane są dane osobowe, Administratorem w przypadku działalności gospodarczej staje się właściciel firmy a w przypadku spółek akcyjnych czy spółek z o. o. osoba prawna w postaci spółki.

Na administratorze danych osobowych ciążą praktycznie wszelkie obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w firmie. Głównym obowiązkiem ADO jest wprowadzenie w firmie polityki bezpieczeństwa informacji i dbanie o jej przestrzeganie, co w praktyce przekłada się między innymi na:

  • stosowanie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych,
  • prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych,
  • zapewnienie kontroli nad przepływem danych osobowych,
  • prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych,
  • powołanie Inspektora Ochrony Danych (IOD) – jeśli oczywiście zakres przetwarzanych danych nakłada w naszym przypadku taki obowiązek.

Podsumowując:

Jeśli prowadzisz telemarketing, możesz przyjąć za pewnik, że przetwarzasz dane osobowe.

Przetwarzając dane osobowe z automatu stajesz się Administratorem Danych Osobowych (ADO).

RODO zobowiązuje Cię więc do wprowadzenia i przestrzegania w firmie polityki przetwarzania danych osobowych – koniec i kropka.

Niniejszy artykuł nie stanowią porady ani opinii prawnej w rozumieniu przepisów prawa oraz ma charakter wyłącznie informacyjny. Informacje zawarte w artykułach stanowią wyraz poglądów autorów na tematy związane z treścią przepisów prawa. Autorzy artykułu nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne skutki decyzji podejmowanych na jego podstawie.

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość