Systemy call center a wirtualna centrala

pbx call centerSercem każdego systemu call center jest centrala telefoniczna.

Można wręcz stwierdzić że system call center to zaawansowana centrala telefoniczna obudowana szeregiem funkcji biznesowych usprawniających pracę telemarketerów i managerów call center.

W przypadku systemów call center udostępnianych w chmurze, sercem systemu call centr jest wirtualna centrala telefoniczna, którą możesz z powodzeniem używać jako główną centralę PABX w Twojej firmie.


Wirtualizacja centrali sprawia, że nie jest ona związana z lokalizacją Twojej firmy, co pozwala na szereg bardzo ciekawych rozwiązań biznesowych, takich jak np.:

  • Jedna centrala może obsługiwać wszystkie oddziały Twojej firmy niezależnie od lokalizacji. Nie ma potrzeby utrzymywania rozległej i skomplikowanej infrastruktury telekomunikacyjnej. Z punktu widzenia telekomunikacyjnego, zarządzasz jednym przedsiębiorstwem niezależnie od lokalizacji na całym świecie.
  • Każdy pracownik niezależnie od lokalizacji jest dostępny pod swoim wewnętrznym numerem telefonu. Co więcej, nawet jeśli jest poza biurem np. w delegacji lub wykonuje home-working zawsze można się do niego dodzwonić, ponieważ jego smartfon może obsługiwać telefonię VoIP lub centrala może do niego automatycznie przekierować połączenie.
  • Służbowy telefon stacjonarny pracownik może obsługiwać za pomocą softphona w służbowym komputerze, aparatu VoIP na biurku lub klienta telefonii VoIP na komórce.
  • Połącznia między pracownikami firmy niezależnie od lokalizacji zawsze są bezpłatne.
  • Managerowie mogą w dowolnym momencie mieć dostęp do monitoringu rozmów niezależnie od lokalizacji w jakiej się znajdują. Wystarczy komputer z dostępem do internetu.
  • Pracownicy dzwoniąc z dowolnego miejsca mogą się identyfikować swoimi numerami lub numerem głównym firmy, tak aby połączenia przychodzące trafiały w pierwszej kolejności do call center lub sekretariatu, a nie bezpośrednio do pracowników.
  • Połączenia przychodzące mogą być identyfikowane, obsługiwane automatycznie w systemie IVR, lub kierowane do odpowiednich działów w zależności od założonych preferencji.

Centralę wirtualną ze wszystkimi jej możliwościami otrzymujesz wraz z zakupem systemu call center. Tylko od Ciebie zależy jak będziesz jej używać.