Systemy call center – po co to komu

Po co w telefonicznej sprzedaży i telefonicznej obsłudze klienta stosuje się systemy call center? Przecież telefonicznemu sprzedawcy do pracy tak naprawdę wystarczy telefon i kartka, lub arkusz excela. Wiele działów telemarketingu w firmach pracuje przecież w ten sposób i dają radę.
Równie dobrze można zadać pytanie po co w biurze stosuje się drukarkę i edytor tekstowy. Przecież pisma można sporządzać ręcznie lub na maszynie do pisania, a do kopiowani służy kalka – tyle lat pracownicy biurowi pracowali w ten sposób i jakoś dawali radę.

Systemy call center po prostu ułatwiają pracę i sprawiają że staje się ona bardziej efektywna.

 

  • Po pierwsze praca telefonicznego sprzedawcy wykorzystującego systemy call center jest uporządkowana w postaci kampanii telemarketingowej. Kampania ma swoją bazę klientów, scenariusz rozmowy, harmonogram i przyporządkowanych pracowników. Dzięki takiej organizacji pracy, w obsłudze klienta panuje porządek. Każdy wie co i kiedy ma robić.
  • Drugi bardzo ważny element to pilnowanie przez system wykonania zaplanowanych rozmów. System call center, poda telemarketerowi połączenie z klientem dokładnie w tym dniu i godzinie w którym zostało ono zaplanowane. Systemy call center nie są ani zapominalskie ani roztargnione. Już żadna zaplanowana z klientem rozmowa nie zostanie zapomniana ani pominięta. Zostanie wykonana dokładnie o czasie.
  • Kolejnym elementem mającym niebagatelny wpływ na jakość pracy jest błyskawiczny dostęp do historii kontaktów z klientem. W przypadku gdy dzwonimy do klienta kolejny raz, lub to on do nas odzwania, pracownik błyskawicznie może w systemie sprawdzić przebieg wcześniejszych kontaktów. Koniec zastanawiania się „…o czym to ja z nim ostatnio rozmawiałem…” dwa kliknięcia i wszystko jest jasne.
  • Będąc już przy oddzwonieniach, nie sposób pominąć możliwości jakie daje nam IVR czyli system zapowiedzi głosowych. Po pierwsze, IVR może wyręczyć pracownika, udzielając dzwoniącemu klientowi automatycznych informacji na najczęściej zadawane pytania. Po drugie, system zapowiedzi głosowych kieruje ruchem klientów, dzięki czemu kinet dzwoniąc na jeden firmowy numer może połączyć się z dowolnym działem w firmie bez potrzeby angażowania recepcji.
  • Na koniec warto wspomnieć o funkcjach monitorujących i analitycznych systemów call center. Dzięki monitoringowi online wiemy na bieżąco jak wygląda przebiegów obsługi klienta w firmie. Natomiast funkcje statystyczne pozwalają na analizę danych w celu poprawy jakości i efektywności pracy w firmie.

Gwarantujemy zero ryzyka – masz 30 dni na bezpłatne przetestowanie systemu call center w realnych warunkach pracy w Twojej firmie.
Skontaktuj się z nami i sprawdź jakie to proste.