Windykacja w systemach call center

system call center windykacjaZa pomocą mechanizmów systemu call center, można prowadzić różnego rodzaju akcje windykacyjne, uzależnione od etapu procesu odzyskiwania należności.
Jeśli świadczysz usługi abonamentowe lub sprzedaż o cyklicznych terminach płatności, na pewno jesteś w stanie zidentyfikować grupę klientów, którzy notorycznie spóźniają się z terminem płatności. Często opóźnienia płatności nie wynikają nawet z celowego działania klientów, a z roztargnienia lub bałaganu w dokumentach. Sposobem na tego typu dłużników jest po prostu poinformowanie ich, kilka dni przed wymaganą płatnością, o zbliżającym się terminie płatności.

Najlepszym mechanizmem do akcji przed-windykacyjnych jest SMS głosowy. Zaletą SMSów głosowych jest ich niski koszt (koszt połączenia telefonicznego) i możliwość masowej wysyłki dużej ilości wiadomości w bardzo krótkim czasie.
Wystarczy zidentyfikować grupę notorycznych spóźnialskich, zaimportować ich numery telefonów do kampanii VSMS, przygotować odpowiednią treść komunikatu i… oczekiwać na efekty w postaci spływających na konto płatności.

Ten sam mechanizm można ponowić w dniu wymaganej płatności i/lub klika dni po terminie wymagalności faktur. W każdej kolejnej edycji kampanii VSMS, grupa odbiorców do której skierowany jest komunikat maleje.

Kolejny mechanizm, który można wykorzystać, tym razem do ściągnięcia należności od bardziej upartych dłużników, to standardowa kampania windykacyjna, podczas której dłużnik nie rozmawia już z automatycznym SMSem głosowym a konsultantem w roli windykatora. Z doświadczenia widomo, że dłużnicy niechętnie odbierają telefony, dlatego aby zminimalizować czas obsługi połączeń nieodebranych, można wykorzystać mechanizmy dialerów, które maksymalizują efektywność wykorzystania czasu pracy konsultantów.

Rozmowy mogą być przez system call center nagrywane, co sprawia, że zobowiązanie dłużnika, wyrażone podczas rozmowy, jest bardziej wiążące.

W przypadku, gdy dłużnicy nadal nie regulują zobowiązań, lub nie odbierają telefonów, w kolejnym etapie windykacji można wykorzystać mechanizm manualnych kampanii telemarketingowych, podczas których konsultant ma możliwość samodzielnego wyszukiwania w zewnętrznych źródłach alternatywnych numerów telefonów do dłużników.

System call center można wykorzystać również do działań windykacyjnych na poziomie obsługi połączeń przychodzących. W przypadku gdy dzwoni do nas klient, który zalega z płatnościami, mechanizm IVRa można skonfigurować tak, aby klient w pierwszej kolejności został poinformowany o nieopłaconych fakturach.

Chcesz wiedzieć więcej o wykorzystaniu mechanizmów call center w procesie windykacji? Skontaktuj się i porozmawiaj z naszymi specjalistami.