Call center w windykacji wewnętrznej

windykacja call center

Każdy, kto prowadzi firmę wie, jak trudno egzekwować terminowe płatności od kontrahentów. Zwłaszcza, jeśli robimy to we własnym zakresie, nie zlecając czynności do specjalistycznej firmy.
Klientów, którzy zwlekają z płatnościami najprościej podzielić na takich, którzy nie płacą celowo i na tych, którzy o tym incydentalnie zapominają.

Jak zorganizować obsługę dłużników poprzez call center?

Wygodnym sposobem obsługi przed-windykacyjnej jest wysyłka SMSów z przypomnieniem o zbliżającym się terminie płatności.  System Call Center Online umożliwia wysyłkę SMSów tekstowych i głosowych.
VSMS (smsy głosowe) są tanie, kosztują dokładnie tyle co połączenie telefoniczne. W krótkim czasie możesz wysłać dużą ilość wiadomości, np. „Szanowny kliencie przypominamy, że zbliża się termin płatności faktury. Dziękujemy za terminową wpłatę”. Tę samą treść możemy wysłać również jako tradycyjny SMS tekstowy.

Jeśli termin płatności mija, a faktura dalej jest nieuregulowana, możemy przystąpić do drugiego etapu kampanii, czyli wysyłki przypomnień o przekroczonym terminie płatności. Możemy do tego użyć tych samych narzędzi zmieniając jedynie treść komunikatu, np. „Szanowny kliencie, informujemy, że 3 dni temu minął termin płatności faktury. Prosimy o pilne uregulowanie zaległości”

Jeśli nie wszyscy klienci zareagowali na tę formę przypomnień o płatności, kolejnym krokiem może być tradycyjna kampania telemarketingowa. Konsultant dzwoniący do dłużnika ma możliwość ustalenia, dlaczego ten zalega z płatnościami. Doświadczenie wskazuje, że zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest przesunięcie terminu płatności o klika dni. Dobrym rozwiązaniem dla zapominalskich jest również zachęcenie klienta do zrobienia zlecenia stałego czy polecenia zapłaty.

Sprawdź jak opisane powyżej sposoby windykacji sprawdzą się w Twojej firmie.

Skontaktuj się i przetestuj nas przez pierwszy miesiąc za darmo!