Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt

Czym jest system call center?

17.02.2022

Program do call center, oprogramowanie call center czy też system call center. Co to jest i do czego służy? Jak pomoże Twojej firmie? Dlaczego to właśnie system call center jest rozwiązaniem, dzięki któremu Twój biznes pokona stagnację i pozyska nowych klientów, zwiększając tym samym sprzedaż?

Przeczytaj artykuł i rozwijaj firmę skutecznie!

System call center – co to jest?

Jeżeli prowadzisz call center lub masz w firmie dział telemarketingowy, zapewne słyszałeś już nazwę: system call center. Co to jest? Krótko mówiąc, system call center to nowoczesne narzędzie wspierające firmy w telefonicznym kontakcie z klientem. Program może skupiać się na połączeniach przychodzących (system call center inbound), połączeniach wychodzących (system call center outbound) bądź łączyć te formy kontaktu z klientem.

Ponadto system call center służy do analizy skuteczności konsultantów telefonicznych oraz zawiera rozbudowany system oceny i raportowania – ilościowego i jakościowego nt. pracy poszczególnych telemarketerów, zespołów, kampanii, całego działu call center.

Automatyczna obsługa klienta

Dzięki wdrożeniu w firmie systemu call center możesz zautomatyzować znaczną część czynności, które obecnie wykonują Twoi pracownicy i na które niepotrzebnie tracą czas. Przykładowo system call center może obsługiwać klientów, którzy zgłaszają się ze standardowymi problemami i pytaniami, przeprowadzających ich przez nagrane wcześniej odpowiedzi (system IVR). Inne rozwiązania automatyzacji obsługi klienta to m.in. wiadomości SMS, automatyczna obsługa klienta po godzinach pracy, rozpoznawanie numeru klienta.

Automatyczna obsługa klienta w systemie call center – korzyści:

  • obsługa różnych procesów bez udziału telemarketera,
  • dostępność infolinii dla klientów bez względu na datę i godzinę,
  • automatyczne rozwiązywanie standardowych problemów klientów,
  • zwiększenie obsługiwanych dziennie klientów,
  • obsługa wielu klientów w tym samym czasie.

Zwiększanie wydajności i skuteczności telemarketera

Poza opcją pełnej automatyzacji system call center wspiera w częściowej automatyzacji obsługi klienta. Tutaj wskazać można m.in. automatyczne wybieranie numerów klientów przez dialery, nawiązywanie z nimi połączenia i dopiero wówczas przekazywanie konsultantowi, automatyczne przekierowywanie połączeń do odpowiednich pracowników czy działów, wyświetlanie konsultantowi gotowych skryptów rozmów w systemie call center, odbieranie połączeń z wysokim priorytetem poza kolejką, kolejkowanie połączeń.

Częściowo automatyczna obsługa klienta w systemie call center – korzyści:

  • podniesienie efektywności pracy konsultantów,
  • poprawa jakości rozmów z klientem,
  • zwiększenie liczby połączeń wykonywanych w trakcie pracy,
  • skrócenie czasu rozmowy z klientem,
  • zmniejszenie kosztu obsługi klienta,
  • zwiększenie skuteczności pierwszego kontaktu z nowym klientem,
  • zmniejszenie liczby połączeń nieskutecznych lub nieodebranych.

Analiza, ocena i raporty pracy w systemie call center

Chociaż główną funkcją systemu call center jest wsparcie obsługi klienta, pozwala on również lepiej organizować pracę w firmie. Wszystko dzięki temu, że system call center ma narzędzia analizy, oceny i raportowania dot. poszczególnych konsultantów czy całego działu telemarketingu. W programie m.in.: podsłuchasz rozmowy z klientami w czasie rzeczywistym, nagrasz i odsłuchasz konwersacje, przeanalizujesz statystyki ilościowe i jakościowe, zobaczysz raporty sprzedaży i pozyskiwania klientów.

Zarządzanie telecentrum w systemie call center – korzyści:

  • lepsza organizacja pracy zatrudnionych konsultantów,
  • możliwość monitorowania pracowników zdalnych,
  • generowanie zestawień sprzedaży i skuteczności z dowolnego okresu czy też dotyczących dowolnej kampanii,
  • zmniejszenie kosztów: pensji pracowniczej (mniej konsultantów wykonuje tę samą pracę co dotychczas), wydatków firmowych (część telemarketerów pracuje zdalnie), rozmowy (kontakt z klientem jest krótszy, a mimo tego skuteczniejszy),
  • prognozowanie sprzedaży w kolejnych okresach,
  • dostęp do wskaźników ilościowych i jakościowych.

Warto wiedzieć, że system call center różni się w zależności od firmy, która go oferuje, a także od pakietu funkcji – o funkcjach systemu call center przeczytasz tutaj. Aby uzyskać maksimum korzyści i nie płacić za opcje, które nie pasują do Twojej firmy, przed wybraniem pakietu systemu call center skontaktuj się z nami. Dobierzemy właściwą wersję programu do prowadzonego przez Ciebie biznesu i posłużymy pełnym, darmowym wsparciem w trakcie wdrażania programu. Nie czekaj – zacznij rozwijać firmę skutecznie od dziś!

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość