Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Zacznij za darmo

Jak zatrzymać lojalnego klienta przy Twojej firmie?

11.08.2021

Klient jest najważniejszym elementem  funkcjonującego biznesu – bez klientów nie bylibyśmy przecież w stanie istnieć i prosperować. Oczywistym wydaje się więc, że każda firma powinna podejmować wszystkie dostępne działania w celu zbudowania jak najtrwalszej relacji między swoją marką, a lojalnym klientem. Sposób, w jaki będziesz się z nim komunikował oraz jakość twojej oferty, będą miały wpływ na jego decyzje o kontynuacji waszej współpracy.

Wiele firm skupia się jednak na  strategiach zdobywania nowych klientów, często zapominając o troszczeniu się o tych, których już posiadają. Generuje to dodatkowe koszty

(Harvard Business Review obliczył, że zdobycie nowego klienta kosztuje nawet 25 razy więcej niż utrzymanie starego), zajmuje czas i co najgorsze, może przekonać wcześniej lojalnego klienta do zainteresowania się ofertą konkurencji.

Z myślą o tym mamy dla ciebie kilka porad, które uważamy za minimum, które twoja firma musi spełnić by utrzymać stałą bazę klientów..

Szybka odpowiedź jest kluczowa

Długie oczekiwanie na połączenie telefoniczne z pracownikiem firmy uważane jest za jeden z najbardziej niezadowalających elementów firmowej obsługi klienta. Większość osób ceni sobie szybkie odbieranie połączeń i co za tym idzie, sprawne rozwiązanie ich problemu.

Niepoprawne zarządzanie obsługą klienta i niewystarczająca liczba konsultantów należą do najczęstszych przyczyn frustracji klientów, co potwierdzone zostało przez badania, takie jak na przykład przeprowadzone przez CallPage w 2019 roku, według którego co 5 firma nie odebrała telefonu klienta, a do tego aż 50% badanych korporacji zignorowało wysłany przez niego mail. Przy tak słabych przeciętnych wynikach, już sam fakt posiadania kompetentnego działu obsługi klienta pokaże jakość twojej firmy w porównaniu do konkurencji, a sprawne rozwiązywanie problemów zdobędzie zaufanie i wdzięczność konsumenta.

Jeśli Twoja firma boryka się z wyżej opisanym problemem, proponujemy zapoznanie się z funkcjonowaniem systemu call center online i jego wpływem na jakość obsługi klienta zarówno w kontaktach wychodzących jak i kontaktach przychodzących.

Doceń feedback

Firmy zbyt często oceniają jakość swojej oferty wyłącznie z własnej perspektywy. Informacje zwrotne, czyli tzw. feedback, jest niezwykle ważnym elementem, którego nie można przeoczyć. Według raportów firm takich jak Microsoft, nawet 90% konsumentów uważa, że korporacje powinny oferować klientom  możliwość wyrażania opinii na temat ich produktów i usług.

Dodatkowo stosunkowo niewielki procent badanych wierzy, że firmy rzeczywiście uwzględniają zebrane opinie , a poczucie bycia ignorowanym jest częstym powodem niezadowolenia. Warto więc zainteresować się recenzjami klientów i wprowadzać zmiany na ich podstawie. Może to pozwolić na pozbycie się uprzedzeń przez klientów i pokazanie, że, dbamy, aby nasza oferta odzwierciedlała potrzeby i wymagania naszej klienteli.

Skargi pomogą Ci usprawnić Twój biznes

Nawiązując do poprzedniego punktu, musimy omówić najważniejszy z perspektywy biznesu typ opinii klientów, którym są niestety skargi. Czytanie skarg i usuwanie błędów wskazanych w negatywnych recenzjach nie jest najprzyjemniejszą rzeczą, ale szybkie rozwiązywanie nowo  zgłoszonych problemów pokaże klientom, że aktywnie staramy się ulepszyć swoją ofertę, słuchamy ich głosu i uważamy go za wartościowy.

Podsumowując – utrzymanie klienta wymaga od Twojej firmy dużo zaangażowania. Musisz mieć pewność że Twój klient czuje się pewnie korzystając z Waszej oferty, oraz że wszelkie zmiany tego stanu zostaną szybko  zauważone  i zostaną wprowadzone odpowiednie poprawki. Pamiętaj, że budowanie więzi ze swoim klientem to jedna z najlepszych inwestycji, jakie możesz zaplanować.

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu.Ok, rozumiem