Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Zacznij za darmo

Czym jest system call center?

17.02.2022

Program do call center, oprogramowanie call center czy też system call center. Co to jest i do czego służy? Jak pomoże Twojej firmie? Dlaczego to właśnie system call center jest rozwiązaniem, dzięki któremu Twój biznes pokona stagnację i pozyska nowych klientów, zwiększając tym samym sprzedaż?

Przeczytaj artykuł i rozwijaj firmę skutecznie!

System call center – co to jest?

Jeżeli prowadzisz call center lub masz w firmie dział telemarketingowy, zapewne słyszałeś już nazwę: system call center. Co to jest? Krótko mówiąc, system call center to nowoczesne narzędzie wspierające firmy w telefonicznym kontakcie z klientem. Program może skupiać się na połączeniach przychodzących (system call center inbound), połączeniach wychodzących (system call center outbound) bądź łączyć te formy kontaktu z klientem.

Ponadto system call center służy do analizy skuteczności konsultantów telefonicznych oraz zawiera rozbudowany system oceny i raportowania – ilościowego i jakościowego nt. pracy poszczególnych telemarketerów, zespołów, kampanii, całego działu call center.

Automatyczna obsługa klienta

Dzięki wdrożeniu w firmie systemu call center możesz zautomatyzować znaczną część czynności, które obecnie wykonują Twoi pracownicy i na które niepotrzebnie tracą czas. Przykładowo system call center może obsługiwać klientów, którzy zgłaszają się ze standardowymi problemami i pytaniami, przeprowadzających ich przez nagrane wcześniej odpowiedzi (system IVR). Inne rozwiązania automatyzacji obsługi klienta to m.in. wiadomości SMS, automatyczna obsługa klienta po godzinach pracy, rozpoznawanie numeru klienta.

Automatyczna obsługa klienta w systemie call center – korzyści:

  • obsługa różnych procesów bez udziału telemarketera,
  • dostępność infolinii dla klientów bez względu na datę i godzinę,
  • automatyczne rozwiązywanie standardowych problemów klientów,
  • zwiększenie obsługiwanych dziennie klientów,
  • obsługa wielu klientów w tym samym czasie.

Zwiększanie wydajności i skuteczności telemarketera

Poza opcją pełnej automatyzacji system call center wspiera w częściowej automatyzacji obsługi klienta. Tutaj wskazać można m.in. automatyczne wybieranie numerów klientów przez dialery, nawiązywanie z nimi połączenia i dopiero wówczas przekazywanie konsultantowi, automatyczne przekierowywanie połączeń do odpowiednich pracowników czy działów, wyświetlanie konsultantowi gotowych skryptów rozmów w systemie call center, odbieranie połączeń z wysokim priorytetem poza kolejką, kolejkowanie połączeń.

Częściowo automatyczna obsługa klienta w systemie call center – korzyści:

  • podniesienie efektywności pracy konsultantów,
  • poprawa jakości rozmów z klientem,
  • zwiększenie liczby połączeń wykonywanych w trakcie pracy,
  • skrócenie czasu rozmowy z klientem,
  • zmniejszenie kosztu obsługi klienta,
  • zwiększenie skuteczności pierwszego kontaktu z nowym klientem,
  • zmniejszenie liczby połączeń nieskutecznych lub nieodebranych.

Analiza, ocena i raporty pracy w systemie call center

Chociaż główną funkcją systemu call center jest wsparcie obsługi klienta, pozwala on również lepiej organizować pracę w firmie. Wszystko dzięki temu, że system call center ma narzędzia analizy, oceny i raportowania dot. poszczególnych konsultantów czy całego działu telemarketingu. W programie m.in.: podsłuchasz rozmowy z klientami w czasie rzeczywistym, nagrasz i odsłuchasz konwersacje, przeanalizujesz statystyki ilościowe i jakościowe, zobaczysz raporty sprzedaży i pozyskiwania klientów.

Zarządzanie telecentrum w systemie call center – korzyści:

  • lepsza organizacja pracy zatrudnionych konsultantów,
  • możliwość monitorowania pracowników zdalnych,
  • generowanie zestawień sprzedaży i skuteczności z dowolnego okresu czy też dotyczących dowolnej kampanii,
  • zmniejszenie kosztów: pensji pracowniczej (mniej konsultantów wykonuje tę samą pracę co dotychczas), wydatków firmowych (część telemarketerów pracuje zdalnie), rozmowy (kontakt z klientem jest krótszy, a mimo tego skuteczniejszy),
  • prognozowanie sprzedaży w kolejnych okresach,
  • dostęp do wskaźników ilościowych i jakościowych.

Warto wiedzieć, że system call center różni się w zależności od firmy, która go oferuje, a także od pakietu funkcji – o funkcjach systemu call center przeczytasz tutaj. Aby uzyskać maksimum korzyści i nie płacić za opcje, które nie pasują do Twojej firmy, przed wybraniem pakietu systemu call center skontaktuj się z nami. Dobierzemy właściwą wersję programu do prowadzonego przez Ciebie biznesu i posłużymy pełnym, darmowym wsparciem w trakcie wdrażania programu. Nie czekaj – zacznij rozwijać firmę skutecznie od dziś!

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu.Ok, rozumiem