Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt

Sekrety najlepszych telemarketerów

14.07.2021
Headphones on yellow background

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektórym telemarketerom praca wychodzi znacznie sprawniej niż innym? Choć z całą pewnością kluczowa jest dobra baza klientów to jednak umiejętności  sprzedażowe telemarketera są jednym z istotniejszych ogniw łańcucha procesu.Naszym zdaniem, sekret tkwi w sposobie przekazu informacji! Bardzo powszechnym zjawiskiem jest nadmierne zmiękczanie przekazu. Do nieprawidłowych form możemy zaliczyć takie stwierdzenia jak:

  • „Proszę spróbować uiścić opłatę przed końcem miesiąca”
  • „Nalegam, by spróbowała pani namówić wspólnika”
  • „Proszę spróbować zapoznać się z dokumentacją przed spotkaniem”

Warto zauważyć, że wszystkie powyższe zdania łączy wspólna cecha: obecność niefortunnie wykorzystywanego słowa „spróbuj”.  Nie oznacza to jednak, że słowo samo w sobie jest złe. Umiejętnie wykorzystane, może osiągnąć zaskakująco dobry efekt!

Należy porzucić myślenie o odbywającej się próbie sprzedaży czy próbie dopięcia kontraktu. W czasie rozmowy należy się skupić na fakcie, że właśnie sprzedajesz produkt / dopinasz kontrakt. Sprawi to, że będziesz do całej sytuacji podchodził z większą pewnością i wiarą w sukces. „Próbowanie”  zakłada rychłe nastąpienie porażki w kontekście przedsięwzięcia.

Co to może oznaczać dla mistrzów telemarketingu? Używaj słowa „spróbuj” w odpowiednim kontekście – by zasiewać ziarna zwątpienia w rozmówcy w kwestiach, które są dla Ciebie wygodne. Oto przykłady:

  • „Potwierdzam dzisiejsze spotkanie o godzinie 15:00. Do tego czasu niech pan spróbuje przejrzeć ofertę konkurencji”
  • „Proszę spróbować znaleźć tańszą ofertę, jeśli moja wydaje się pani być zbyt droga”
  • „Proszę spróbować mi odmówić”

Różnica jest ogromna. Formułując zdania w ten sposób, automatycznie programujemy w rozmówcy przekonanie, że to co mieliby spróbować zrobić jest z góry skazane na niepowodzenie i obniża motywację. Podkreśla to również naszą pewność w kontekście bezkonkurencyjnej atrakcyjności naszej oferty.

Wykorzystaj powyższe porady w czasie rozmów, nie tylko telefonicznych, by dostrzec różnicę zachowań rozmówców. Śledź naszego bloga by poznać niebawem kolejne wskazówki!

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość