Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Zacznij za darmo

CRM dla telemarketingu

21.02.2019

Call Center CRM

Co to właściwie jest CRM? Zazwyczaj mówiąc CeErEm mamy na myśli program, w którym mamy zapisanych naszych klientów, wszystkie informacje na ich temat, daty i wyniki kontaktów. CRM jest jednak dużo szerszym pojęciem i de facto nie ma jednoznacznej definicji.

Całkiem niedawno, standardem zarządzania relacjami z klientami, były segregatory z dokumentami, papierowe kalendarze z notatkami, stacjonarne telefony na biurkach i listy polecone.  Masakra – dziś ciężko sobie wyobrazić jak można było tak funkcjonować. Obecnie w dobie systemów CRM, internetu, komórek, maili, czatów i komunikatorów, większość z nas nie wyobraża sobie pracy w innych realiach.

Customer Relationship Management najszerzej możemy zdefiniować jako, jako pewnego rodzaju filozofię, zespół zasad i reguł, służących do zarządzania relacjami z klientami, wspomaganych nowoczesnymi technologiami informatycznymi.

Obserwując otaczające nas przedsiębiorstwa, możemy dojść do wniosku, że obecnym standardem zarządzania relacjami z klientami jest praca na jakimś systemie CRM-owym, wspomagana tabelkami w Excelu i telefonem komórkowym. Docelowo jednak systemy CRM ewoluują w stronę kompleksowych narzędzi, które nie tylko potrafią zgromadzić informacje o klientach, przypomnieć o zaplanowanym kontakcie, ale również ten kontakt zrealizować i to w różnych kanałach komunikacji. Tego wymaga się w głównej mierze od systemów CRM dla telemarketingu.

System CRM dla telemarketingu z założenia pozwala na komunikację tymi mediami, które na co dzień wykorzystujemy do kontaktów z klientami i kontrahentami.

Telefon

Integracja CRM-a z centralą telefoniczną jest podstawą, dzięki której zaplanowaną zmowę można wykonać bezpośrednio z komputera, zarejestrować jej treść, a dzięki pracy na skrypcie rozmowy, wynik ustaleń z rozmówcą zostanie automatycznie dopisany do kartoteki klienta. Jeśli musisz zadzwonić do większej ilości klientów i przekazać podobną, powtarzalną informację (np. o nowej promocji lub nieopłaconej fakturze), możesz zastosować kampanie wspomagane automatycznymi dialerami, co znacznie poprawi jej efektywność.

SMS

Możliwość wysyłki SMS-ów, bezpośrednio z CRM-a pozwala na znaczne usprawnienie komunikacji z klientami. Wyobraźmy sobie sytuację, że dzwonisz do klienta w sprawie spotkania (bezpośrednio z CRM-a), w kartotece klienta zapisujesz datę umówionego spotkania, a następnie kliknięciem jednego klawisza w skrypcie rozmowy wysyłasz SMS-a z ustaleniami rozmowy. SMS-a nie musisz redagować sam, ponieważ jego treść zbudowała się sama zgodnie z ustalonym szablonem. Idąc dalej, w skrypcie rozmowy możesz zdefiniować również automatyczną wysyłkę SMS-a, który wyśle się sam jak tylko zatwierdzisz termin umówionego spotkania z klientem. Jeśli system potrafi do tego realizować automatyczne kampanie SMS-owe, to temat tego typu komunikacji w CRM-ie mamy kompletny.

E-mail

O ile integracja Systemu Zarządzania Klientami z centralą telefoniczna, lub bramką SMS-ową jest dla wielu systemów CRM-owych funkcjonalnością w sferze science fiction, to wysyłka e-maila, bezpośrednio z kartoteki klienta powinna być absolutnym standardem. Tutaj również można zastosować szablony maili np z podsumowaniem ustaleń, lub ofertą, tak aby za każdym razem nie pisać osobnych wiadomości.

Dzięki wielokanałowej komunikacji z poziomu CRM-a, wszystkie interakcje i ich wyniki mamy zgromadzone w jednym miejscu, możemy sprawdzić ich ciągłość i historię. Kompletne narzędzie można zautomatyzować do tego stopnia, że poszczególne akcje wykonują się same bez Twojego udziału.

Jeśli temat Cię zainteresował – sprawdź również możliwości pracy na  skrypcie rozmowy w Systemie Call Center Online.

 

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu.Ok, rozumiem