Jak docierać do potencjalnych klientów – przedstawicieli różnych pokoleń?
Interesuje Cię zbudowanie skutecznej strategii obsługi klienta, jednak z uwagi na szeroką grupę odbiorczą nie wiesz, jak to zrobić? Przeczytaj poradnik i poznaj nazwy pokoleń oraz preferowane sposoby komunikacji. Zadbaj o wysoką jakość obsługi klienta z każdego pokolenia: Z, Y, X albo baby boomers.
Na rynku usługowym występują przedstawiciele różnych pokoleń. Jest to spore wyzwanie, jako że każde pokolenie – Z, Y, X czy baby boomers – preferuje inne standardy obsługi klienta. Jeśli zatem Twoje usługi skierowane są do różnych generacji, powinieneś zapoznać się ze specyfiką potencjalnych klientów i szukać ich tam, gdzie naturalnie występują.
Aby trafić do szerokiego grona odbiorców, musisz zdywersyfikować zarówno standardy obsługi klienta, jak i strategie obsługi klienta. Standardy muszą uwzględnić język komunikacji, np. do kogo zwracać się po imieniu (pokolenie Z), do kogo zaś na Pan/Pani (pokolenie X), by zbudować jakościową więź i pozyskać klienta. Z kolei strategia obsługi klienta wymaga wykorzystania jak największej liczby kanałów komunikacji. Do wyboru masz m.in.:
Profesjonalna obsługa klienta z różnych pokoleń to nie lada wyzwanie. Warto skorzystać z technologii wspierających docieranie do szerokiej grupy odbiorczej, np. systemu call center (nadaje się także jako program do sklepu internetowego). Automatyzacja obsługi klienta zapewniana przez taki system umożliwia zintegrowanie wszystkich kanałów obsługi klienta w jednym miejscu i stworzenie jednej spójnej historii kontaktów.
Ale to nie wszystko! Ponieważ każde pokolenie powinno mieć własne, dedykowane mu zasady obsługi klienta, przed konsultantami stanęło ogromne wyzwanie zapamiętania, do kogo w jaki sposób się zwracać i komu jakie usługi proponować. Na szczęście obecnie nie trzeba tego wszystkiego pamiętać. W systemie call center znajdują się gotowe skrypty rozmów i charakterystyka potencjalnych klientów: produkty, które zamówili lub przeglądali na stronie, liczba i daty zamówień, dane osobowe. Dzięki tej małej ściądze wyświetlanej na ekranie podczas obsługi klientów będziesz w stanie zagwarantować wysoką jakość kontaktu z Twoją firmą wszystkim odbiorcom – niezależnie od wieku, czyli pokolenia, z jakiego pochodzą.