O pracy telemarketera słów kilka
Wiele młodych osób decyduje się na pracę w call center w celu zarobienia swoich pierwszych, własnych pieniędzy. Z czym wiąże się praca telemarketera?
Z pewnością pozwala rozwinąć wiele przydatnych umiejętności, takich jak odporność na stres czy zdolność do pracy w grupie.
Rozmowy z klientami rozbudowują zarówno pewność siebie jak i pokorę, a także poszerzają kompetencje z zakresu metod sprzedaży i technik perswazji. Praca w call center rodzi szanse na awans a nawet karierę zawodową.
Praca konsultanta telemarketingowego ma również swoje wady. Przede wszystkim jest dosyć niewdzięczna – reakcje klientów nie zawsze są pozytywne i nierzadko zachodzi konieczność radzenia sobie z nerwową atmosferą na linii. Takie sytuacje generują stres i mogą skutkować szybkim wypaleniem w zawodzie telemarketera.
Należy również wspomnieć o wpływie praca w call center na zdrowie. Siedzący tryb życia niszczy kręgosłup a wypowiadanie tysięcy słów dziennie nie pozostaje obojętne dla krtani i strun głosowych.
A więc praca telemarketera ma wiele plusów i minusów, które należy przeanalizować i skonfrontować z cechami własnego charakteru i predyspozycjami zawodowymi przed zdecydowaniem się na podjęcie pracy.