Popularne błędy sprzedażowe w call center branży fotowoltaicznej
Wszyscy popełniamy błędy – czy to w życiu prywatnym, czy to w zawodowym. Błędy sprzedażowe w call center w fotowoltaice, branży szczególnej, gdyż rosnącej w popularność, mogą przyczynić się do coraz rzadszej sprzedaży, a w efekcie nawet upadku firmy.
Jakie błędy popełniane są najczęściej i w jaki sposób wykorzystać system call center w fotowoltaice, by firma odnosiła sukcesy?
Brak integracji danych w firmie fotowoltaicznej
Znasz powiedzenie „każdy sobie rzepkę skrobie”? W nieprawidłowo zarządzanych firmach pojedynczy pracownicy, a nawet całe działy cierpią z powodu braku komunikacji, co przekłada się na wizerunek firmy i niechęć klientów. Osoba zainteresowana montażem paneli fotowoltaicznych musi opowiadać tę samą historię kilka razy różnym konsultantom, nikt nie jest zaznajomiony z jej potrzebami, na dodatek nikt do niej nie oddzwania, choć poprosiła o kontakt. Takich sytuacji pomaga uniknąć system call center w fotowoltaice, który skupia dane klientów jednym miejscu i jest dostępny dla wszystkich pracowników – również zdalnych (za pośrednictwem chmury).
Źle zorganizowana praca w call center fotowoltaicznym
Kolejny błąd polega na niewykorzystaniu, a co za tym idzie zaprzepaszczeniu obiecujących kontaktów. Kiedy potencjalny klient wpisuje dane do formularza na stronie internetowej, oczekuje szybkiego kontaktu – po pierwsze właśnie w tej chwili ma czas, by porozmawiać, po drugie zaś daje szansę Twojej firmie, a być może zaraz sprawdzi ofertę konkurencji. Warto przytoczyć tu kolejne powiedzenie: „kuj żelazo, póki gorące”. Tak działa system call center w fotowoltaice z funkcją dialera. Zsynchronizowany z formularzem program zapisuje numer telefonu, a automat nawiązuje połączenie i przekazuje je konsultantowi, by obsłużył potencjalnego klienta. Ponadto system contact center ma wbudowany kalendarz odpowiadający za dotrzymywanie terminów, więc sprawuje pieczę również nad przeszłymi klientami, do których warto wykonywać cykliczne telefony, np. z nową ofertą bądź poszerzeniem dotychczasowej.
Brak kontroli nad pracą telemarketerów
Powiedzenie „żyj i daj żyć innym” zdecydowanie nie sprawdza się w sytuacjach biznesowych, zwłaszcza gdy jesteś właścicielem firmy i „dajesz żyć” pracownikom, zupełnie nie kontrolując ich działań. Może się okazać, że z uwagi na przemęczenie, rozkojarzenie czy brak właściwego przeszkolenia to oni są czynnikiem, który wpływa na niską sprzedaż usług fotowoltaicznych. Może brak im kompetencji bądź są niemili? A może mówią monotonnym głosem lub źle formułują zdania? Warto wiedzieć, że nawet takie drobiazgi mają znaczenie! Skorzystaj z systemu call center w fotowoltaice, aby nagrywać rozmowy i odsłuchiwać je z pracownikami (dobrze też rozważyć pomoc profesjonalnego trenera). Generuj miesięczne raporty efektów i omawiaj je z liderami zespołów, by testować nowe rozwiązania i czynić firmę coraz lepszą.
Zacznij od dziś. Skontaktuj się z nami i przetestuj system contact center za darmo. Uniknij błędów sprzedażowych wymienionych w niniejszym artykule, a także wielu innych. Czekamy na Twój telefon!