Skuteczny zespół sprzedaży a telemarketing
Dobry zespół handlowców jest na wagę złota. Każdy z nich dba o klientów ze swojego portfela, pracuje nad tym, by ich wartość rosła. O takim zespole marzą szefowie sprzedaży.
Przyjrzyjmy się narzędziom pracy handlowców. W większości ogłoszeń o pracę oferuje się im: telefon, samochód i laptop. Przy czym najważniejszy jest telefon. Od niego zaczyna się kontakt. Jak cię klient usłyszy, tak cię zapamięta. Bo to nie super logo czy świetna strona internetowa jest decydująca dla klienta. Dla niego ważna jest jakość obsługi.
Handlowiec najczęściej jest w drodze. CRM wypełnia z doskoku, notatki robi w telefonie albo kalendarzu. W wielu firmach zagląda do biura kilka razy w miesiącu. W profesjonalnych zespołach sprzedaży coraz powszechniejsze jest zatrudnianie telemarketera, który zajmuje się m.in. kalendarzami handlowców. Wyposażenie stanowiska pracy takiego asystenta sprzedaży jest kluczowe dla sukcesu zespołu sprzedaży. Bo to telemarketer kontaktuje się z klientami, on umawia spotkania, przekłada je i odpowiada na wiele pytań, gdy handlowiec nie może odebrać telefonu
Co jest najważniejsze? Znów telefon. Klient powinien się ZAWSZE móc skontaktować z przedstawicielem firmy. Tu świetnym rozwiązaniem jest IVR, interaktywny system zapowiedzi głosowych, kolejkujący połączenia, gdy handlowiec i telemarketer rozmawia z kimś innym. Dzięki niemu klient jest obsłużony za każdym razem. W trakcie oczekiwania na połączenie klient słyszy ile osób jest w kolejce, może wysłuchać informacji o nowościach w ofercie lub zamówić sobie oddzwonienie. Asystent skupia się na sprawach kontrahenta, ma dostęp do informacji w CRM, uzupełnia je o rezultat rozmowy z klientem i informację o zmianach może wysłać do handlowca sms-em, mailem czy online uaktualnić kalendarz spotkań. Świetnym narzędziem do tego jest stworzony przez nas Call Center Online.