Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt

Potęga precyzyjnego filtra

29.12.2016

Jako twórcy systemu call center, którego podstawowym założeniem jest automatyzacja procesów wykonywania połączeń, mamy okazję obserwować różnorodne strategie klientów, związane z pozyskiwaniem kontaktów do prowadzonych przez nich kampanii telefonicznych.

Wybór właściwych kontaktów jest jednym z najważniejszych, decydujących o sukcesie akcji marketingowej czynników, dlatego warto przyjrzeć się tej tematyce dokładniej.

W ujęciu jednostkowym należy rozumieć, iż każdy kontakt to człowiek, z którym zostanie przeprowadzona rozmowa. Żeby  tego dokonać, musisz dysponować odpowiednimi zasobami technicznymi i osobowymi, co wiąże się z koniecznością poniesienia wydatków. W trakcie rozmowy z klientem nastąpi weryfikacja trafności skierowanej przez Ciebie oferty, to zaś zadecyduje o sukcesie kontaktu w wymiarze handlowym.

Oczywiście czynników, które na ów proces oddziałują, jest kilka. Każdy ma wpływ na efekt końcowy, lecz tym najważniejszym, podnoszącym prawdopodobieństwo pozytywnego zakończenia operacji,  jest trafność wyboru klienta, z którym przeprowadzasz rozmowę.

Jeśli masz już doświadczenie w telemarketingu, na pewno potrafisz podać wiele przykładów, w których brak precyzji w wyborze celu kontaktu przyczynił się do powstania zabawnych zdarzeń, bądź ? w gorszym przypadku ? fiaska całej kampanii marketingowej.

Każdy nietrafiony kontakt oznacza utratę dóbr, i to w kilku wymiarach: stratę pieniędzy, Twojego czasu oraz czasu Twojego rozmówcy

Zanim rozpoczniesz kampanię marketingową i zaangażujesz zastępy telemarketerów do realizacji Twojego planu, pamiętaj, żeby wykonać działania zwiększające prawdopodobieństwo skuteczności realizowanych kontaktów. Zapewniamy, że pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo zasobów ludzkich i finansowych.

Jeśli Twój dział telemarketingu stanowi część większej instytucji, spróbuj pozyskać dodatkowe dane dotyczące kontaktów, które będziesz realizował. Na pewno w placówce znajdują się informacje pozwalające zbudować filtr zwiększający  trafność, a co za tym idzie, sztuczność kontaktu.

Jeśli z pozyskanych danych wynika  niskie prawdopodobieństwo sukcesu podczas kontaktu z danym klientem, rozważ rezygnację z takiej operacji. Czas poświęcony na bezproduktywne rozmowy telefoniczne da się zagospodarować efektywniej.

Gdy proces przetwarzania i parowania posiadanych danych wydaje się zbyt długi, co czyni go niemożliwym do przeprowadzenia w zakładanym czasie, warto poprosić o pomoc specjalistów z branży IT. Dla sprawnego operatora języków bazodanowych, zaznajomionego z zestawem narzędzi do przetwarzania danych, wyciągnięcie wniosków może się okazać zadaniem błahym i szybkim w realizacji.

Co jeśli nie dysponujesz takim specjalistą albo realizujesz zewnętrzne zlecenie i nie masz szans na weryfikację celności kontaktu na podstawie dodatkowych danych? Na to też jest sposób. W takim przypadku możesz przeprowadzić wstępną kampanię sms, w której poprosisz zainteresowanego klienta o reakcję, np. odesłanie wiadomości na wskazany numer. Tutaj z pomocą przyjdą Ci funkcje nowoczesnego system call center, którego jesteśmy producentem. Nowe działania zwiększą znacząco prawdopodobieństwo sukcesu handlowego i wpłyną na zadowolenie naszej ekipy z dobrze wykonanej pracy.

Ponadto ? w miarę możliwości ? kampania telefoniczna powinna być poprzedzana zbieraniem tzw. leadów w internecie. Jeśli klient wyrazi chęć kontaktu, sprawa sprzedaży wydaje się być już raczej prosta.

Budowa nowej strony i reklama w internecie wydaje Ci się działaniem kosztownym? Zestaw to z kosztami pracy, które poniesiesz w przypadku nieprecyzyjnych kontaktów, a natychmiast zmienisz zdanie. Gotowe bezpłatne szablony stron www i łatwość prowadzenia kampanii internetowych znacząco ułatwiają działania.

Uwaga: pamiętaj, że dziś wszystko dzieje się szybko i kontakt pozyskany tydzień temu dziś może być już bezwartościowy. Jeśli pozyskałeś dane, nie czekaj ? rozpocznij kampanię natychmiast i wstrzymaj, gdy wszystkie rozmowy handlowe zostaną wykonane. Akcje pod wpływem takiego impulsu mają bardzo wysoki stopień skuteczności.

W rozwiązywaniu problemów związanych z precyzyjnym doborem kontaktów z pomocą może przyjść także system zarządzania informacją o kliencie (CRM). Masz taki? Świetnie. Jeśli nie, nie ma problemu. Moduł dostępny jest za darmo w naszym systemie call center. Warto wiedzieć, że z CRM-a wbudowanego w system call center, za pomocą specjalnego filtra, można wytworzyć  od razu precyzyjną kampanię marketingową. Dodatkowo z każdym zakończonym kontaktem nasza wiedza o kliencie jest coraz większa.

Nawet jeśli tym razem reakcja na ofertę nie była pozytywna, w przyszłości, jeśli zachowałeś informacje z rozmowy, mechanizmy filtra pozwolą Ci na precyzyjniejsze określenie potrzeb i w konsekwencji sukces sprzedażowy.  Pamiętaj, Twój klient musi wyrazić zgodę na gromadzenie danych o nim!

Przedstawione powyżej sposoby stanowią tylko kilka przykładów z szerokiej gamy możliwości. Na pewno wrócimy do tej tematyki w przyszłości.

Jeśli masz konkretny problem albo pomysł pozwalający na automatyzację procesów precyzyjnego wybierania danych do kontaktu, napisz do nas lub zadzwoń. Zapraszamy.

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość