Call center w chmurze - wymagania komputera telemarketera.
Aby prowadzić rozmowy telefoniczne za pomocą systemu call center w chmurze wystarczy komputer podłączony do internetu i słuchawki z mikrofonem. Jak sprawdzić jakość łącza internetowego dowiesz się z poprzedniego artykułu, tutaj natomiast zajmiemy się przygotowaniem stacji roboczej, czyli komputera i słuchawek.
Wymagania dla komputera, żeby zbytnie nie komplikować, to konfiguracja sprawnie współpracująca z przeglądarka internetową Mozilla Firefox. Obecnie wystarczy 2 rdzeniowy procesor i minimum 2 GB RAM.
W tym momncie zazwyczaj pojawia się pytanie: laptop czy komputer stacjonarny? Dla systemu call center nie ma to kompletnie znaczenia, natomiast ergonomia stanowiska pracy wymaga, aby monitor i klawiatura miały możliwość regulacji. Wielogodzinna praca na laptopie wymusza nienaturalne skierowanie głowy w dół, co po pewnym czasie może skutkować bólami karku i głowy. Stacją roboczą telemarketera powinien być więc komputer stacjonarny lub laptop wyposażony w zewnętrzny monitor, klawiaturę i myszkę. Najlepiej aby komputer był podłączony do internetu za pomocą sieci kablowej, ponieważ sieć bezprzewodowa może nie spełniać wymaganych parametrów stabilności transmisji.
Słuchawki. W pierwszej kolejności należy sprawdzić jakie możliwości podłączenia urządzeń audio daje komputer, ponieważ istnieją dwa standardy podłączenia słuchawek z mikrofonem. Pierwszy standard to dwa wtyki tupu jack – jeden wtyk obsługuje mikrofon a drugi głośniki w słuchawkach. Drugi standard to jeden wtyk (tak jak w telefonach komórkowych), który obsługuje zarówno mikrofon jak i głośniki słuchawek. Ostatecznie uniwersalnym sposobem jest zakup słuchawek podłączanych za pomocą USB. Aby słuchawki działały bezproblemowo proponujemy zaufać doświadczeniu sprawdzonych marek producentów takich jak np: Plantronics, Sennheiser lub AxTel. Są to firmy które specjalizują się w produkcji słuchawek do call center. Odradzamy używanie dousznych słuchawek telefonicznych lub „supermarketowych” słuchawek komputerowych. Słuchawki są podstawowym narzędziem pracy konsultanta, dlatego w muszą być wygodne, przystosowane do wielogodzinnej pracy i zapewniać dobrej jakości transmisję głosu.
Tak przygotowany komputer jest gotowy do rozpoczęcia pracy. Pamiętaj o ergonomicznie krześle i biurku. Tutaj znajdziesz podstawowe informacje na temat budowy stanowiska pracy.