Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt
Zacznij za darmo

Jak dobrze wyglądać przez telefon?

17.05.2018

Świadomy telemarketing

Zapewne zacząłeś zastanawiać się nad zasadnością powyższego zapytania. Nie, nie ma w nim błędu – samotne siedzenie w wygodnym fotelu i ze słuchawkami na uszach nie zwalnia z obowiązku prezentowania się nienaganną aparycją względem klienta.

wizerunek przez telefon

 

Konwersując z kontrahentem (szczególnie na odległość) musimy się odpowiednio zaprezentować. Jak? Rozmówca na podstawie tembru słyszanego głosu tworzy w swojej głowie obraz osoby, z którą rozmawia.

Powszechnie natomiast wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Jak więc sprawić byśmy „spodobali” się naszemu rozmówcy w pierwszych sekundach i zaintrygowali go na tyle by nie chciał się natychmiast rozłączyć?

  • Nigdy nie mów szybciej, niż Twój rozmówca. Szybkość mówienia zależna jest od prędkości przetwarzania informacji przez mówiącego – czyli tempa świadomego analizowania danych. Jeśli klient robi to wolniej niż Telemarketer, z którym rozmawia, to już po kilku słowach poczuje się niekomfortowo i będzie odczuwał presję. Żadne z tych doznań nie jest przyjemne więc klient niewątpliwie zakończy rozmowę, nie kończąc jej zgodnie z wolą sprzedawcy.
  • Nie piszcz, ani nie warcz – czyli rola wysokości i barwy głosu. Wyższe, piskliwe tony podświadomie rejestrujemy jako wyraz zdenerwowania interlokutora, natomiast zbyt głębokie – kojarzą się z seksualnością. Ciepła i miękka barwa głosu pozwala nam przypisać do rozmówcy cechy takie jak empatia czy dobroć i narzuca skojarzenie typu „ta osoba na pewno mnie nie oszuka, zaufam jej i jej ofercie”. Z drugiej jednak strony, postępując w ten sposób możemy zostać zaklasyfikowani jako nieprofesjonalni. Gdzież więc leży złoty środek? Jak dobrać optymalne brzmienie? Najlepiej wzorować się na modulacji głosu rozmówcy. W większości przypadków, odzwierciedlanie tonu drugiej osoby daje zadowalający efekt. Przekonaj się sam. ?
  • Zjedz obiad, a nie końcówki wyrazów. Ogromnie ważnym elementem wpływającym na wyobrażanie naszej osoby jest prawidłowa artykulacja. Płynne i wyraźne wypowiadanie wyrazów kojarzy się z profesjonalizmem oraz pewnością zarówno siebie jak i oferowanego produktu/usługi.
  • Jak intonować by nastrajać klienta pozytywnie? Zarówno brak intonacji czyli monotonne wyrzucanie z siebie słów jak i nadmierne skoki pomiędzy barwami, wysokościami i innymi cechami głosu, są wysoce niekorzystne. By uniknąć powyższych pułapek, należy zwrócić uwagę na to by głos delikatnie wznosił się i opadał – szczególnie w formie akcentowania i podkreślania istotniejszych fragmentów wypowiedzi bądź zaznaczania rodzaju wypowiedzeń (zdanie pytające, oznajmujące).

Malowanie głosem wizerunku sprzedawcy w oczach klienta to proces mający miejsce w trakcie każdej rozmowy telefonicznej. Ważnym jest, by zdawać sobie z tego sprawę i trenować tę umiejętność  przy każdej okazji. Powodzenia!

 

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu.Ok, rozumiem