Sprawdzanie aktualności bazy numerów czyli HLR
Skuteczność prowadzenia działań telemarketingowych w dużej mierze zależy od jakości bazy numerów telefonów. Na obsługę kiepskiej jakości bazy (zawierającej wiele nieaktualnych numerów) tracisz bezpowrotnie czas i zasoby.
Oznacza to, że pracownik (największy składnik kosztowy w telemarketingu) marnuje czas na obdzwanianie numerów, jedynie raz na jakiś czas trafiając na rozmówcę. Ile rozmów sprzedażowych można w takim trybie przeprowadzić? Odpowiadamy: niewiele.
Jednym z rozwiązań zdają się być dialery call center (dowiedz się więcej o dialerach), które z założenia odsiewają połączenia nieskuteczne i łączą konsultantów tylko z aktywnymi numerami. Kampanie dialerowe mają jednak również minusy – znów: nierzadko agenci czekają na rozmówcę, z tym, że nie klikanie i wybieranie numerów robi automat.
Co gdybyśmy chcieli jednak owego odsiania dokonać o krok wcześniej? Rozwiązaniem jest usługa HLR, która wyręczy Cię w rozwiązaniu problemu: Jak sprawdzić jakość bazy. HLR rozwiązuje również dylemat: Czy dany numer telefonu jest aktywny?
HLR (Home Location Register) czyli Rejestr Abonentów Macierzystych, to element infrastruktury telekomunikacyjnej używany przez operatorów GSM do gromadzenia i rejestrowania informacji o numerach telefonów abonentów w danej sieci. W bazie HLR znajdziemy między innymi odpowiedzi na następujące pytania:
Znajomość odpowiedzi na powyższe pytania dla każdego z posiadanych w bazie numerów zapewni Ci znaczne podniesienie efektywności pracy telemarketerów, gdyż pozwoli na pracę wyłącznie na aktywnych i dostępnych numerach.
Zastanawiasz się pewnie, jakim cudem ręcznie sprawdzenie każdego z numerów w bazie może być sprawniejsze niż „po prostu” wybranie numeru. Otóż – nie jest. Ale aby ułatwić Ci to zadanie, umożliwiamy automatyzację tego procesu w programie Call Center Online. Ładując bazę klientów do systemu możesz wybrać opcję natychmiastowego sprawdzenia i oznaczenia kontaktów.
Przez to, że każdy z numerów jest aktywny, telemarketerzy znacznie częściej mają okazję przeprowadzać rozmowy np sprzedażowe. A logicznym jest, że przy przeprowadzeniu większej ilości rozmów danej w jednostce czasu, uzyskują więcej sukcesów – czyli pracują efektywniej.