System call center we wsparciu sprzedaży - case study
Telemarketer świetnie sprawdza się pracując we wsparciu sprzedaży. Często w natłoku zadań handlowiec nie zauważa, że któryś z kontrahentów wygasza swoje zamówienia. Jednym z zadań pracownika wsparcia może być budzenie tzw. sleepersów.
Sleepersi albo inaczej klienci uśpieni, to tacy, którzy korzystali z naszych usług przez jakiś czas, ale od dłuższego czasu nic nie zamówili lub zrezygnowali z obsługi. Aktywizowanie tej grupy klientów jest idealnym zadaniem dla telemarketera.
Przekonaliśmy jednego z naszych klientów, by w ramach testów przeprowadził taką kampanię. Klient dał nam wolną rękę i poprosił o jej przygotowanie.
Jak się do tego zabraliśmy?
Z firmowego CRMa uzyskaliśmy listę sleepersów i dane dotyczące ich zamówień: jak często były robione, jak duże były to zamówienia i na jaką wartość. Na podstawie informacji z CRMa i opracowanych z klientem pytań zbudowaliśmy prostą kampanię wychodzącą. Dużym ułatwieniem był fakt, że w CRMie firma gromadziła dokładne dane osób, odpowiedzialnych za zamówienia u partnerów biznesowych. Znacznie skróciło to czas kontaktu, co nie oznacza, że rozmowy z tymi osobami były łatwe. Zdarzało się, że klient był rozżalony, bo nikt nie zauważył od razu jego odejścia. Cierpliwi i uważni telemarketerzy poradzili sobie z takimi emocjami rozmówców. Najważniejsze, że lista powodów, przez które klienci odeszli od tej firmy była ciekawą i wartościową informacją dla szefa sprzedaży.
Wszystko odbyło się w 30 dniowym okresie testowym, w trakcie którego klient świadomie przetestował możliwości systemu call center. Przekonał się również, że nie rzucamy słów na wiatr, a system call center efektywnie wspomaga pracę działu sprzedaży. Klient zaczął też uważniej monitorować odejścia kontrahentów. Z tej jednej kampanii 16 % klientów wróciło na stałe. Spora część wyraziła zainteresowanie obecną ofertą.
Chcesz odzyskać utraconych klientów? Zadzwoń, pomożemy wdrożyć skuteczny telemarketing.