Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt

System call center we wsparciu sprzedaży - case study

28.11.2017

Oprogramowanie call center

Telemarketer świetnie sprawdza się pracując we wsparciu sprzedaży. Często w natłoku zadań handlowiec nie zauważa, że któryś z kontrahentów wygasza swoje zamówienia. Jednym z zadań pracownika wsparcia może być budzenie tzw. sleepersów.

system call center

Sleepersi albo inaczej klienci uśpieni, to tacy, którzy korzystali z naszych usług przez jakiś czas, ale od dłuższego czasu nic nie zamówili lub zrezygnowali z obsługi.  Aktywizowanie tej grupy klientów jest idealnym zadaniem dla telemarketera.
Przekonaliśmy jednego z naszych klientów, by w ramach testów przeprowadził taką kampanię. Klient dał nam wolną rękę i poprosił o jej przygotowanie.
Jak się do tego zabraliśmy?

Z firmowego CRMa uzyskaliśmy listę sleepersów i dane dotyczące ich zamówień: jak często były robione, jak duże były to zamówienia i na jaką wartość. Na podstawie informacji z CRMa i opracowanych z klientem pytań zbudowaliśmy prostą kampanię wychodzącą. Dużym ułatwieniem był fakt, że w CRMie firma gromadziła dokładne dane osób, odpowiedzialnych za zamówienia u partnerów biznesowych. Znacznie skróciło to czas kontaktu, co nie oznacza, że rozmowy z tymi osobami były łatwe. Zdarzało się, że klient był rozżalony, bo nikt nie zauważył od razu jego odejścia. Cierpliwi i uważni telemarketerzy poradzili sobie z takimi emocjami rozmówców. Najważniejsze, że lista powodów, przez które klienci odeszli od tej firmy była ciekawą i wartościową informacją dla szefa sprzedaży.

Wszystko odbyło się w 30 dniowym okresie testowym, w trakcie którego klient świadomie przetestował możliwości systemu call center. Przekonał się również, że nie rzucamy słów na wiatr, a system call center efektywnie wspomaga pracę działu sprzedaży. Klient zaczął też uważniej monitorować odejścia kontrahentów. Z tej jednej kampanii 16 % klientów wróciło na stałe. Spora część wyraziła zainteresowanie obecną ofertą.
Chcesz odzyskać utraconych klientów? Zadzwoń, pomożemy wdrożyć skuteczny telemarketing.

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość