Firma
Produkty
Aktualności
Możliwości
RODO
Cennik
Kontakt

Grywalizacja w call center

17.11.2017

grywalizacja w call center

Wypalenie telemarketerów  to jeden z głównych powodów rotacji zatrudnienia. Jak zachęcić konsultantów do większego zaangażowania w pracę  bez dużych nakładów finansowych? Wiele call center wprowadza plany dzienne – przekraczanie ich zamienia się w wyższe współczynniki premii. Świetnie, ale szukamy także rozwiązań bezgotówkowych. Jak premiować koleżeńską postawę, wnioski racjonalizatorskie,  dobrą rozmowę z trudnym klientem, która nie wiązała się  bezpośrednio ze  sprzedażą? Grywalizacja podpowiada wiele rozwiązań. Mechanizmy stosowane w grach komputerowych  angażują ludzi w realnym życiu. Ważne, żeby podniósł się poziom dopaminy, hormonu odpowiedzialnego za zwiększanie motywacji, dającego energię do działania i poczucie przyjemności.

W jednym z call center pracujących na systemie do telemarketingu,  co miesiąc telemarketerzy dobrowolnie zgłaszają  swoje pomysły usprawniające pracę lub opisują zauważoną koleżeńską postawę. Zgłoszenia trafiają one do oceny przez innych telemarketerów w intranetowej ankiecie. Zgłoszenia, które otrzymują największą akceptację są przeliczane na punkty, a te na dodatkowe dni wolne, bilety do kina, bony zakupowe, czy udział w prestiżowym szkoleniu. Ocenie podlegają wszystkie zgłoszone wnioski telemarketerów. Konsultanci biorą  udział w zabawie dobrowolnie. Wieloletnie  praktykowanie tej zabawy nauczyło szacunku do każdej pożytecznej  aktywności w grupie. Ważne jest to, że punkty można jedynie zyskać, a nie stracić. Nie każdy potrzebuje wygrywać. Ludzie grają, ponieważ lubią współzawodnictwo, przełamywanie barier oraz mają potrzebę przynależności. Powyżej opisana zabawa integruje wszystkie trzy trzy potrzeby zaspokajane przez grę.

Skontaktuj się

Zadzwoń

71 60 60 920

lub

napisz do nas, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Nazwa
Adres e-mail
Telefon
Wiadomość