Dzięki rozwojowi internetu i chmury obliczeniowej, nie ma już potrzeby inwestowania jednorazowo dużych kwot w zakup oprogramowania, w większości przypadków możemy z niego korzystać w formule SaaS.
Software as a Service umożliwia korzystanie z oprogramowania na swoim komputerze, bez potrzeby instalowania go.
System Call Center zainstalowany jest na serwerze dostawcy usługi, natomiast Ty jako użytkownik, korzystasz z niego za pomocą internetu, wykorzystując do tego celu przeglądarkę internetową. W przeciwieństwie do standardowego modelu zakupu i instalacji systemu informatycznego, nie obchodzą Cię zagadnienia związane z infrastrukturą serwerową czy zapleczem technicznym. SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji.
Model SaaS zakłada cykliczne opłaty za dostęp do systemu w formie abonamentu, dzięki czemu zamiast ponosić jednorazowo duży wydatek, użytkownik płaci za oprogramowanie jak za świadczoną usługę – dokładnie za to co potrzebuje i dokładnie wtedy kiedy tego potrzebuje. Dostęp do konkretnych usług świadczony jest na żądanie, poprzez uruchomienie pożądanej usługi w interfejsie systemu.
System Call Center Online z samej definicji zakłada użytkowanie oprogramowania „online” czyli w formule SaaS. Decydując się na inwestycję w system call center w chmurze, naturalnie nie potrzebujesz inwestować żadnych środków w zakup serwera call center i centrali telefonicznej. Odpadają też koszty instalacji oprogramowania na Twoim serwerze. W związku z tym, że oprogramowania nie trzeba instalować na dedykowanych serwerach, system call center w chmurze jest udostępniany praktycznie w momencie złożenia zamówienia. Udostępnianie oprogramowania w formie usługi, umożliwia przetestowanie go w realnych warunkach pracy, zanim zaczniesz za nie ponosić jakiekolwiek opłaty.
Odkładając na bok rozważania technologiczne, coraz większa popularność rozwiań chmurowych ma naturalne uzasadnienie w rachunku ekonomicznym przedsiębiorstw. SaaS w większości przypadków jest to po prostu bardziej opłacalny niż jednorazowy zakup i instalacja oprogramowania. Szczególnie dla małych przedsiębiorstw.
Jakie korzyści daje zastosowanie systemu call center w chmurze?
Minimalizacja kosztów początkowych. Kupujesz usługę w miesięcznym abonamencie i możesz od razu rozpoczynać pracę.
Błyskawiczny start przedsięwzięcia. Brak jest potrzeby instalacji, która w przypadku rozwiązań serwerowych często ciągnęła się miesiącami.
Bezpłatne testy. Możesz dzięki temu przetestować rożnych dostawców i wybrać system call center, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
Brak potrzeby zakupu sprzętu. Jedyny sprzęt jaki musisz posiać, aby używać systemu call center w chmurze to komputer, słuchawki z mikrofonem i internet.
Elastyczność. SaaS to usługa, płacisz dokładnie za to czego potrzebujesz i kiedy tego potrzebujesz. Dowolnie możesz zarządzać ilością potrzebnych w danym momencie stanowisk.
Zdalny dostęp. System Call Center Online z definicji zakłada możliwość zdalnego dostępu do wszystkich funkcji oprogramowania. Na dobrą sprawę z oprogramowania możesz korzystać w biurze, w domu, samochodzie, pociągu czy na plaży.
Bezpieczeństwo. Obecne systemy chmurowe, zabezpieczone na wielu płaszczyznach. Z jednej strony wykorzystywane są zabezpieczenia technologiczne, z drugiej przepisy dotyczące ochrony danych osobowych wymagają wdrożenia polityki bezpieczeństwa informacji i dbania o przestrzeganie związanych z tym procedur.
Systemy call center w chmurze są obecnie najłatwiejszym, najszybszymi i najtańszym sposobem zbudowania własnego call center. Po Twojej stronie pozostaje jedynie zapewnienie łącza internetowego i stacji roboczych telemarketerów, natomiast dostawca oprogramowania zapewnia całą resztę.
Niezależnie czy zatrudniasz jednego czy kilkudziesięciu telemarketerów, Twoje call center może od dzisiaj zacząć pracować bardziej efektywnie, wykorzystując profesjonalne narzędzia w formule SaaS.