Jak rekrutować telemarketerów?
„Niczego nie oczekuj, wszystkiego się spodziewaj”, takie motto ma jedna z naszych zaprzyjaźnionych rekruterek w call center. Do rekrutacji zawsze trzeba podejść z otwarta głową, spodziewając się kontaktu z bardzo różnymi ludźmi. Z niektórymi możesz związać się zawodowo na długi czas.
Pierwszym etapem rekrutacji telemarketerów najczęściej jest rozmowa telefoniczna. W ten sposób rekruter ocenia brzmienie głosu kandydata przez telefon, sposób mówienia, płynność wypowiedzi i dykcję. Należy mieć na względzie, że pierwsza rozmowa telefoniczna dla kandydata może być stresująca, więc ocena rozmowy powinna uwzględniać ten element w jej opisie.
Na pierwszym etapie rekruter zazwyczaj przygotowuje sobie listę kandydatów z numerami telefonów i scenariusz rozmowy z pytaniami, które zamierza zadać. Na tym etapie przydaje się System Call Center Online. Tabelę w prosty sposób można wgrać do systemu Call Center Online i opisać scenariusz rozmowy, dzięki czemu rozmowy mają powtarzalny charakter a notatki z rozmów prezentowane są w łatwym do interpretacji schemacie. Znakomita większość rekruterów wykorzystuje Manual Dialer, który pozwala na zapoznanie się z podstawowymi informacjami na temat kandydata jeszcze przed rozpoczęciem połączenia.
Po przeanalizowaniu notatek, odsłuchaniu części rozmów, rekruter dzieli kandydatów na dwie kampanie – jedną „na nie”, w której dziękuje za udział w rekrutacji i życzy sukcesów, w drugiej kampanii zaprasza kandydatów na decydujące spotkanie. Na nim ustala się szczegóły dotyczące zatrudnienia.
Chcesz skorzystać z naszej pomocy w przygotowaniu telefonicznej rekrutacji? Nic prostszego – skontaktuj się.