Słuchawki Call Center
Słuchawki w są podstawowym narzędziem pracy telemarketerów. Mając wolne ręce łatwiej obsługuje się komputer i swobodniej prowadzi rozmowę. Wręcz niewyobrażalne jest aby pracownik spędzający na Systemie Call Center kilka godzin dzienne, trzymał słuchawkę w ręce lub podtrzymywał ją ramieniem – choroba zawodowa gwarantowana.
Telemarketerzy spędzają w słuchawkach co najmniej kilka godzin dziennie, warto wiec zadbać aby narzędzie pracy było ergonomiczne i wygodne w użyciu.
Jak dobrać słuchawki do pracy w call center? Po pierwsze należy sprawdzić możliwość i sposób ich podłączenia do sprzętu jaki obecnie posiadasz.
Rodzaje podłączenia słuchawek:
Wykorzystując do pracy System Call Center Online, słuchawki można podłączyć bezpośrednio do komputera lub do telefonu IP.
W większości przypadków słuchawki podłączane są bezpośrednio do komputera, jednak jeśli z jakichś względów pracownik używa do rozmów stacjonarny telefon IP, słuchawki nagłowne (w zależności od wymagań producenta telefonu), podłącza się bezpośrednio do aparatu telefonicznego złączem RJ lub jack. Niektórzy producenci telefonów mają w ofercie dedykowane słuchawki do poszczególnych modeli aparatów.
Podłączając słuchawki do komputera, w pierwszej kolejności należy sprawdzić jakim wejściem słuchawkowym dysponuje komputer. Podstawowy rodzaj podłączenia to 2 wejścia typu jack – do jednego podłącza się wtyczkę mikrofonu a do drugiego wtyczkę słuchawek. Alternatywny rodzaj podłączenia to jeden jack obsługujący jednocześnie słuchawki i mikrofon (jak w smartfonach). Trzeci sposób, to uniwersalny rodzaj podłączenia słuchawek za pomocą USB. Tego typu słuchawki instalują się zazwyczaj jako dodatkowa karta dźwiękowa.
Jeśli nie lubisz kabli, możesz wykorzystać również możliwości jakie daje technologia bluetooth i podłączyć słuchawki bezprzewodowe. Tutaj również należy w pierwszej kolejności sprawdzić jakimi możliwościami w tej technologii dysponuje Twój komputer lub aparat IP.
W zależności od konstrukcji słuchawek call center można wyszczególnić słuchawki:
Słuchawki dwuuszne lepiej sprawdzają się w pomieszczaniach, w których panuje duży hałas i telemarketer musi się odizolować od innych rozmawiających osób.
My stawiamy jednak na lepsze wygłuszenie pomieszczenia call center i zastosowanie słuchawek jednousznych. Przewaga słuchawek jednousznych polega na mniejszym obciążeniu narządu słuchu. W przypadku zmęczenia, słuchawkę zawsze można przełożyć na drugie ucho i kontynuować pracę.
Dobierając sprzęt telekomunikacyjny do call center, zamiast kupować „jakieś słuchawki komputerowe z mikrofonem” warto zainwestować w dedykowane słuchawki call center. Tego typu sprzęt wyposażony jest standardowo w dobrej jakości mikrofony redukujące szumy otoczenia, dzięki czemu zapewnimy zarówno telemarketerowi jak i klientowi najlepszej jakości warunki do prowadzenia rozmowy.
Oprócz sposobu podłączenia słuchawek, ich konstrukcji i parametrów audio, warto zwrócić uwagę aby słuchawki były lekkie i nie uciskały – są to prozaiczne szczegóły, które łatwo można przeoczyć, a które gruntownie wpływają na jakość pracy telemarketerów.
Jeśli nie wiesz jakie słuchawki wybrać, skontaktuj się z nami – chętnie służymy pomocą.